top of page

ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR KLANTEN

 

Deze Algemene Voorwaarden bevatten de belangrijkste voorwaarden voor het gebruik van Adam Services door Klanten.

 

Professionele Services kunnen alleen worden geleverd via het Adam platform op basis van uw instemming met de hieronder uiteengezette Voorwaarden.

 

Artikel I.

Definitie van termen

1. Zoals hierin gebruikt:

Adam betekent Adam Technology s.r.o., een onderneming met statutaire zetel te Evropská 2758/11, 160 00 Praag 6, Tsjechische Republiek, IČ (ID Nummer): 09360735, geregistreerd in het Handelsregister bijgehouden door de Gemeentelijke Rechtbank in Praag, Sectie C, Dossier 335125, een bedrijfsentiteit die administratieve technologische ondersteuning biedt voor de bedrijfsactiviteiten van Klanten (hierna te noemen de “Diensten”), gespecialiseerd in Professionele Diensten en die personen die geïnteresseerd zijn in het kopen van Professionele Diensten verbindt met Klanten die Professionele Diensten willen leveren op het relevante tijdstip en in de relevante ruimte.

Klant betekent een natuurlijk persoon of een rechtspersoon die zaken doet op basis van een geldige zakelijke licentie voor Professionele Diensten en die namens zichzelf en met eigen aansprakelijkheid Professionele Diensten levert aan Gebruikers binnen een afzonderlijke rechtsverhouding die is gebaseerd op een Overeenkomst voor Werkzaamheden.

Adam Services betekent de door Adam geleverde diensten, met inbegrip van het leveren van het Adam technologieplatform, klantenondersteuning, het bemiddelen in de communicatie tussen de Klant en de Gebruiker, en andere gerelateerde diensten.

Servicevergoeding: de door de Klant aan Adam verschuldigde vergoeding voor het gebruik van de Adam Diensten.

Overeenkomst betekent een overeenkomst over het gebruik van de Adam Diensten die is gesloten zoals geïmpliceerd door een rechtshandeling; een integraal onderdeel van de Overeenkomst zijn deze Algemene Voorwaarden die de relaties tussen de Klant en Adam met betrekking tot het gebruik van de Adam Diensten regelen.

Professional betekent de vertegenwoordiger, werknemer of leverancier van de Klant (een persoon die Professionele Diensten voor een Klant uitvoert die niet de werknemer van de Klant is), die voldoet aan de Adam Voorwaarden die op het betreffende moment van toepassing zijn op de actieve professional die Adam heeft gemachtigd om toegang te krijgen tot de Adam Diensten met als doel het leveren van Professionele Diensten namens de Klant.

Gebruiker: een natuurlijk persoon of een rechtspersoon die informeert naar Professionele Diensten en die een afzonderlijke contractuele relatie aangaat met de Klant, op basis waarvan de Klant Professionele Diensten levert.

Professionele Diensten betekent de levering van diensten van een bepaald type handmatige vaardigheden, uitgevoerd met het doel winst te genereren, zoals de levering van schilder-, loodgieters-, timmer-, elektriciteits-, architecten-, verhuis- en andere diensten aan Gebruikers via Adam Services.

Aanvraag voor Professionele Diensten betekent de aanvraag van de Gebruiker in Adam waarmee Adam de Klant de mogelijkheid biedt om Professionele Diensten aan de Gebruiker te leveren.

Werkovereenkomst: een contract dat op basis van een schriftelijke inkooporder tussen de Gebruiker en de Klant wordt gesloten. Een dergelijke Overeenkomst tot uitvoering van Werkzaamheden is een afzonderlijke rechtsverhouding tussen de Klant en de Gebruiker. De Klant is volledig aansprakelijk voor de correcte uitvoering van de Overeenkomst tot het verrichten van Werkzaamheden. Adam is geen partij bij het Contract voor Werkzaamheden en hieruit vloeien geen wettelijke verplichtingen jegens Adam voort.

​​

Artikel II

Inleidende verklaringen van de partijen

1. Adam erkent dat zij de beheerder is van een technologieplatform en dat zij over de noodzakelijke expertise, kennis en know-how beschikt om Adam in staat te stellen de Adam Diensten aan de Klant te leveren onder de hierin overeengekomen voorwaarden.

2. De Klant verklaart dat hij een zakelijke samenwerking met Adam wenst aan te gaan als de partij die technologie en administratiediensten gebruikt ter ondersteuning van zijn zakelijke activiteiten. De Klant erkent en stemt ermee in dat Adam de leverancier is van administratieve technologische ondersteuning en geen Professionele Diensten levert.

3. Verklaringen van de Partijen. Beide Partijen verklaren dat zij deze Overeenkomst aangaan met het oog op het genereren van zakelijke mogelijkheden, het verlenen van technologische ondersteuning en administratieve ondersteuning van Adam aan de Klant.

 

Artikel III

Onderwerp van de overeenkomst

Adam stemt ermee in gedurende de looptijd van deze Overeenkomst Adam Services te verlenen ten behoeve van de bedrijfsactiviteiten van de Klant. De Klant stemt ermee in Adam voor de Adam Services een servicevergoeding te betalen.

Artikel IV

Definitie van de relatie tussen de Klant en de Gebruiker

Relatie tussen de Partijen - De Klant erkent en stemt ermee in dat het verlenen van Professionele Diensten door de Klant aan de Gebruikers resulteert in de totstandkoming van een Arbeidsovereenkomst, d.w.z. een juridisch bindende directe zakelijke relatie zonder betrokkenheid van Adam, tussen de Klant en de Gebruiker. De Klant is als enige aansprakelijk voor alle plichten en verplichtingen van de Klant jegens Gebruikers of derden die voortvloeien uit de levering van Professionele Diensten door de Klant. De Klant dient de Algemene Voorwaarden van Adam voor Gebruikers te lezen, aangezien deze bepaalde basisrechten van Gebruikers met betrekking tot de Professionele Dienst kunnen bepalen (bijv. recht om de aanvraag te annuleren, betalingsvoorwaarden, meldingsverplichtingen, etc.).

Contactgegevens - De Klant erkent en stemt ermee in dat Adam de contactgegevens en/of verzekeringsgegevens van de Klant op verzoek van de Gebruiker aan de Gebruiker kan verstrekken.

 

Artikel V

Definitie van de relatie tussen Adam en de Klant

1. Relatie tussen de Partijen. Adam verbindt potentiële Gebruikers met Klanten die op de gegeven tijd en plaats professionele Diensten willen leveren. De Klant erkent en stemt ermee in dat door het feit dat Adam een administratief en technologisch platform aan de Klant levert en nieuwe professionele banen genereert, een juridisch bindende, directe zakelijke relatie ontstaat tussen Adam en de Klant met gelijke posities van Adam en de Klant als twee afzonderlijke zakelijke entiteiten. Adam beheert of controleert de Klant of de Professional niet tijdens de uitvoering hiervan. De Klant en de Professional zijn niet bevoegd wettelijke verplichtingen namens Adam aan te gaan en garanderen dat zij zich niet zullen voordoen als werknemers, leidinggevenden of bevoegde vertegenwoordigers van Adam of een van de vestigingen van Adam. De Partijen bevestigen uitdrukkelijk dat de Overeenkomst geen arbeidsovereenkomst is en geen dienstbetrekking (in de zin van arbeidsrecht, belastingrecht of sociale zekerheidsrecht) tussen Adam en de Klant (of de Professional) tot stand brengt. In de relatie tussen de Klant en Adam is en blijft de Klant als enige aansprakelijk voor de door de Professional geleverde Professionele Diensten.

2. De prijs van de Professionele Dienst is het resultaat van een match tussen de wensen van de Gebruiker (hoeveel de Gebruiker bereid is te betalen voor de Professionele Dienst) en de wensen van de Klant (voor hoeveel de Klant bereid is de Professionele Dienst te verlenen). Op basis daarvan koppelt Adam Gebruikers en Klanten die bereid zijn de Professionele Dienst onder de gegeven voorwaarden uit te voeren. De voorgestelde prijs is een adviesprijs voor beide Partijen die een match tussen een potentiële Gebruiker en een Klant die bereid is de Professionele Dienst onder deze voorwaarden uit te voeren, moet vergemakkelijken. Beide partijen hebben de mogelijkheid om de uiteindelijke prijs indien nodig te beïnvloeden.

3. Opdrachtaanvaarding. De Klant en de Professionals hebben het recht om een opdracht te accepteren of af te wijzen. Door het accepteren van een opdracht stemt de Klant in met het aangaan van een Overeenkomst voor Werkzaamheden met de Gebruiker. Door dit te doen, aanvaardt de Klant de omvang van de professional klus en de gerelateerde taken die zijn opgenomen in de berekening of aanvullende diensten die zijn aangevraagd door de Gebruikers, en de kwaliteit die is vereist door de Gebruiker en die zijn gepresenteerd aan de Klant via Adam en/of een van de vertegenwoordigers van Adam.

4. Dienst uitgevoerd door een derde. Indien de Klant zijn verplichting die hieruit en uit de Overeenkomst tot het verrichten van Werkzaamheden voortvloeit, nakomt door tussenkomst van de Professional, draagt de Klant voor die nakoming door tussenkomst van de Professional dezelfde aansprakelijkheid als wanneer de Klant zelf de nakoming zou hebben verricht. De Klant is verplicht dit met inachtneming van een redelijke termijn voorafgaand aan de uitvoering van de Professionele Dienst aan Adam te melden.

5. Meldingsplicht. De klant en de professional erkennen en aanvaarden het verzoek van de gebruiker om de definitieve prijs en de omvang van de professionele diensten schriftelijk te bevestigen voor aanvang van de professionele diensten. De Klant en de Professional erkennen en aanvaarden ook het verzoek van de Gebruiker om na de voltooiing van de Professionele Diensten een overdrachtsrapport met de Gebruiker te ondertekenen, door ondertekening waarvan de Gebruiker instemt met de prestaties, de kwaliteit en de omvang van de Professionele Diensten.

6. Procedure in geval van wanbetaling door de Gebruiker. Indien de Gebruiker in gebreke blijft de prijs voor de Professionele Diensten correct en tijdig te betalen, kan Adam een incassoprocedure starten. Adam kan ten behoeve van de Klant de betaling afdwingen van alle bedragen die op grond van de Overeenkomst voor Werkzaamheden verschuldigd zijn (met inbegrip van contractuele boetes, accessoires en andere kosten in verband met de handhaving). Hiertoe machtigt de Klant Adam om de Klant te vertegenwoordigen in alle aangelegenheden en in alle onderhandelingen en procedures die worden gevoerd met het oog op de inning van de geldelijke klachten van de Klant uit hoofde van het Contract Werk tegen de Gebruiker. Daartoe is Adam bevoegd om alle daarmee verband houdende handelingen met rechtsgevolgen voor de Klant te verrichten, in het bijzonder het ontvangen en verzenden van documenten, het ondertekenen en indienen van dagvaardingen en moties, alsmede het ten uitvoer leggen van klachten. De Klant stemt ermee in dat Adam gerechtigd is een andere vertegenwoordiger aan te wijzen. Geïncasseerde bedragen worden gestort op de bankrekening van Adam. Adam betaalt de overeenkomstig dit lid geïncasseerde bedragen aan de Klant op een wijze die vergelijkbaar is met artikel IX.5 van de Algemene Voorwaarden.

Artikel VI

Definitie van de relatie tussen de klant en de professional

1. Relatie tussen de partijen - De Klant is als enige aansprakelijk voor alle plichten en verplichtingen jegens de Professional die voortvloeien uit de relatie van de Klant met de Professional (met inbegrip van de levering van Professionele Diensten). De Klant erkent en stemt ermee in om als enige toezicht te houden op de Professional en te voldoen aan alle toepasselijke wetgeving (met inbegrip van belasting-, socialezekerheids- en arbeidswetgeving) die van toepassing is op de relatie van de Klant met de Professional of anderszins daarmee verband houdt.

2. Verantwoordelijkheid voor de Professional - De Klant erkent dat de Klant onder alle omstandigheden verantwoordelijk en aansprakelijk is voor de Professionals van de Klant en hun gedrag en fouten jegens de gebruikers en Adam.

 

​Artikel VII

Vereisten voor professional services

1. Kwaliteitsinspectie. Gebruiker verlangt een goede en kwalitatief hoogwaardige uitvoering van de Professionele Diensten. De kwaliteit van de Professionele Diensten wordt in eerste instantie door Gebruiker geïnspecteerd.

2. Beoordeling van de dienstverlening door de Gebruiker. De Klant erkent en stemt ermee in dat de Gebruiker na de levering van de Professionele Diensten door Adam wordt gevraagd de dienstverlening te beoordelen via het Adam-platform, waar hij een optioneel commentaar of feedback kan achterlaten met betrekking tot de Professionele Diensten.

3. Gemiddelde waardering. De Klant erkent dat Adam Gebruikers toegang wil geven tot Professionele Diensten van hoge kwaliteit via het administratie- en technologieplatform van Adam. Om iedere Professional in staat te stellen gebruik te blijven maken van de toegang tot het administratie- en technologieplatform van Adam, moet de gemiddelde waardering van de Professional, gegeven door de Gebruikers, boven de minimale aanvaardbare gemiddelde waardering blijven die door Adam voor het betreffende gebied is vastgesteld. Adam kan de waarde van een dergelijke minimaal aanvaardbare gemiddelde beoordeling op elk moment naar eigen goeddunken aanpassen (hierna de “minimale gemiddelde beoordeling” genoemd).

4. Klachten. De Klant stemt ermee in dat de Klant voor de betreffende Gebruiker kan worden vervangen. Op verzoek van de Gebruiker, in geval van herhaalde klachten, schendingen van het contract, een beoordeling onder de minimale gemiddelde beoordeling of enig vermoeden van schade aan de goodwill van Adam, zijn merk, reputatie of zakelijke activiteiten, of de filialen van Adam, heeft Adam het recht om de Klant te vervangen door een andere Klant voor een specifieke Gebruiker of een groep Gebruikers naar eigen goeddunken van Adam. Adam behoudt zich het recht voor het gebruik van de administratie en technologische ondersteuning van Adam uit te schakelen. De Klant stemt ermee in dat klachten rechtstreeks door de Gebruiker of via Adam kunnen worden ingediend.

Artikel VIII.a

Eisen aan klanten

1. Documentatie en expertise. De Klant erkent en stemt ermee in om altijd

a. te beschikken over alle autorisaties, licenties en vergunningen die vereist zijn volgens de wetten van Nederland voor de uitvoering van Professionele Diensten. De Klant verklaart dat de Professional medisch geschikt is voor de uitvoering van Professionele Diensten.

b. beschikken over de noodzakelijke expertise en ervaring en een hoog niveau van professionaliteit, service en beleefdheid handhaven.

Adam behoudt zich het recht voor om de documentatie van de Klant te allen tijde te controleren op een wijze die Adam redelijkerwijs passend acht.

2. Verzekering. De Klant stemt ermee in gedurende de looptijd van deze Overeenkomst een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten die zijn zakelijke activiteiten dekt.

De Klant erkent en stemt ermee in dat, samen met elk van de Professionals, de Klant als enige verantwoordelijk is voor het nemen van maatregelen die redelijk en passend zijn, met inbegrip van het afsluiten van een adequate verzekering die voldoet aan de vereisten van alle toepasselijke wetgeving.

3. Vertrouwelijkheid. De Klant stemt ermee in de vertrouwelijkheid te bewaren van alle informatie die tijdens de zakelijke samenwerking op grond hiervan is verkregen, met inbegrip van maar niet beperkt tot de informatie over de klanten van de Klant, de prijzen van diensten en de kennis van Adam en de inhoud daarvan, zelfs na beëindiging van deze overeenkomst.

4. Eigen middelen. De Klant erkent en stemt ermee in zijn eigen gereedschap, middelen en andere zaken voor de uitvoering van de taken op grond van deze Overeenkomst en het werkcontract ter beschikking te stellen, voor zover dit nodig is om diensten van hoge kwaliteit te leveren, en op eigen kosten op de overeengekomen data naar de plaats van uitvoering te reizen.

5. Niet-concurrentiebeding. Behalve indien de Overeenkomst voor Werkzaamheden wordt aangegaan tussen de Klant en Gebruiker via het Adam Platform en Adam recht heeft op een Servicevergoeding op grond van artikel IX.3 uit een dergelijke levering van Professionele Diensten door de Klant, stemt de Klant ermee in dat hij zich gedurende de looptijd van de Overeenkomst en gedurende een periode van 6 maanden daarna zal onthouden van het leveren van Professionele Diensten of vergelijkbare activiteiten in Nederland, persoonlijk of via Professionals, aan een persoon die ten tijde van de looptijd van de Overeenkomst de hoedanigheid van Gebruiker heeft of had aan wie de Klant door of via Adam Services Professionele Diensten heeft geleverd. Schending van dit non-concurrentiebeding is onderworpen aan betaling van een contractuele boete door de Klant in overeenstemming met artikel XI.3.

 

Artikel VIII.b

Inhoud klant

1. Inhoud van de Klant. De Klant kan tekst, foto's en andere informatie die de inhoud van de Klant vertegenwoordigt, uploaden naar het Adam Platform. De Klant is verantwoordelijk voor zijn Klantinhoud. Door het uploaden van de content van de Klant naar het Adam Platform verklaart de Klant dat hij daartoe gerechtigd is en dat het uploaden, plaatsen of daaropvolgende gebruik van de content geen inbreuk maakt op de rechten of wetten van derden. Het is de Klant niet toegestaan informatie of materiaal te uploaden, over te brengen of anderszins te verstrekken naar of via het Adam Platform dat ongevraagde reclame of inhoud (d.w.z. “spam”) is, illegaal is of kwaadaardige code bevat of activeert (software, hardware of andere technologie, waaronder malware, die tot doel of tot gevolg heeft onbevoegde toegang te verlenen tot of een computer, software, hardware of netwerk te verstoren of anderszins te beschadigen; of te voorkomen dat een andere Klant of Gebruiker toegang krijgt tot of gebruikmaakt van de Adam Services).

2. Adams benadering van klanteninhoud. Adam hanteert een passieve en neutrale benadering ten aanzien van de Content van Klanten. Dit betekent dat Adam deze over het algemeen niet controleert en niet actief op zoek gaat naar feiten of omstandigheden die erop wijzen dat de Content van de Klant illegaal is. Adam kan op eigen initiatief vrijwillig onderzoek doen of andere maatregelen nemen om illegale inhoud op te sporen, te identificeren, te verwijderen of de toegang daartoe onmogelijk te maken. Adam kan ook noodzakelijke maatregelen nemen om naleving van wettelijke vereisten, contractuele voorwaarden en bevelen van administratieve autoriteiten te waarborgen. Adam is echter niet verantwoordelijk voor de onwettigheid, juistheid of waarachtigheid van de inhoud van de Klant. Adam maakt geen gebruik van speciale tools of op algoritmen gebaseerde besluitvorming om inhoud te modereren.

3. Meldingsmechanisme. Adam ontvangt alle meldingen die informatie bevatten over het voorkomen van inhoud van Klanten binnen het Adam-platform die de kennisgever (bijvoorbeeld Gebruiker) illegaal acht. De melder kan meldingen naar Adam sturen op het e-mailadres adam@myadam.nl. Adam staat toe dat de melding ten minste de volgende informatie bevat:

(a) een voldoende onderbouwde uitleg waarom de melder van mening is dat de inhoud in kwestie illegaal is,

(b) een ondubbelzinnige indicatie van de exacte elektronische locatie van de inhoud, zoals de exacte URL, en, indien nodig, aanvullende informatie om de illegale inhoud te identificeren, afhankelijk van het type,

(c) de naam of titel van de persoon die de melding doet en zijn e-mailadres, behalve wanneer u inhoud meldt die volgens u een strafbaar feit vormt als bedoeld in de artikelen 3 tot en met 7 van Richtlijn 2011/93/EU,

(d) een verklaring waarin wordt bevestigd dat de persoon of entiteit die de melding doet, te goeder trouw gelooft dat de informatie en beweringen in de melding juist en volledig zijn.​

4. Procedure en maatregelen. Indien de kennisgeving elektronische contactgegevens bevat van de persoon die de kennisgeving indient, zendt Adam de kennisgever onmiddellijk een ontvangstbevestiging van de kennisgeving. Adam stelt de melder ook zonder onnodige vertraging op de hoogte van zijn besluit ten aanzien van de informatie waarop de melding betrekking heeft en verstrekt de melder informatie over de rechtsmiddelen die hem ter beschikking staan in verband met dat besluit. Indien Adam kennis krijgt van onwettige activiteiten, illegale inhoud of inhoud die onverenigbaar is met de Voorwaarden, kan zij maatregelen nemen om deze te verwijderen of de toegang daartoe te verhinderen. Adam kan de Klant ook beperkingen opleggen, bestaande uit opschorting of beëindiging van de levering van de Adam Diensten aan die Klant of opschorting of beëindiging van het account van de Klant. Indien Adam op de hoogte is van de relevante elektronische contactgegevens en indien er geen sprake is van misleidende commerciële inhoud in grote volumes, verstrekt zij alle getroffen Klanten een duidelijke en specifieke rechtvaardiging voor een dergelijke beperking. Indien Adam echter van oordeel is dat de inhoud in overeenstemming is met de wet en de Voorwaarden, kan zij ook besluiten geen actie tegen de inhoud te ondernemen.

5. Bescherming tegen misbruik. Indien de Klant veelvuldig klaarblijkelijk illegale content verstrekt, kan Adam de levering van Adam Diensten en de toegang tot het account van de Klant voor een redelijke periode en na voorafgaande kennisgeving opschorten. Indien een melder veelvuldig kennelijk ongegronde meldingen of klachten indient, kan Adam bovendien de afhandeling van meldingen en klachten door de melder opschorten na voorafgaande kennisgeving. Bij het nemen van een besluit in dergelijke gevallen houdt Adam rekening met het aantal in een bepaalde periode ingediende zaken met kennelijk onrechtmatige inhoud of kennelijk ongegronde meldingen of klachten, hun aandeel ten opzichte van het totale aantal informatie of meldingen, de ernst van het misbruik, de aard van de onrechtmatige inhoud, de gevolgen van het misbruik en de intentie van de ontvanger van de dienst, persoon, entiteit of klager, indien deze kan worden afgeleid.

Artikel IX

Financiële voorwaarden

1. Toestemming tot vertegenwoordiging voor het ontvangen van betalingen. De Klant wijst Adam aan als tijdelijke vertegenwoordiger van de Klant voor het ontvangen van betalingen en het afgeven van documenten, uitsluitend van die Gebruikers met wie de Klant een Contract voor Werk aangaat. De Klant stemt ermee in dat een op deze wijze aan Adam gedane betaling wordt beschouwd als een door de Gebruiker rechtstreeks aan de Klant gedane betaling.

2. Documenten. De Klant erkent en stemt ermee in dat Adam namens de Klant ontvangstbewijzen, facturen en fiscale documenten kan uitgeven als onderdeel van de Adam Diensten. Dergelijke documenten worden via het Adam Platform aan de Klant geleverd. De Klant dient de documenten onmiddellijk te controleren. Eventuele correcties of suggesties voor correcties in de ontvangstbewijzen, facturen of fiscale documenten voor Professionele Diensten moeten binnen drie (3) werkdagen na de afgiftedatum schriftelijk bij Adam worden ingediend. Indien Adam niet op de hoogte wordt gesteld zoals hierboven beschreven, is Adam niet aansprakelijk voor fouten in de documenten, voor het corrigeren ervan of voor eventuele herberekeningen of betalingen.

3. Servicevergoeding. De Klant stemt ermee in Adam servicekosten te betalen. De servicevergoeding wordt berekend als een bepaald percentage van de prijs van elke gefactureerde Professionele Dienst. Indien de Klant btw-plichtig is, wordt de servicevergoeding berekend op basis van de prijs van de Professionele Dienst inclusief btw. Het huidige percentage van de servicevergoeding staat vermeld op de website https://www.myadam.nl/. De aan Adam verschuldigde servicevergoeding wordt vermeerderd met btw in overeenstemming met de geldende wetgeving in het desbetreffende land.

4. Wijzigingen in de service fee berekeningsmethode. Adam behoudt zich het recht voor het percentage van de servicevergoeding en/of de berekeningsmethode te allen tijde naar eigen goeddunken te wijzigen op basis van de lokale marktfactoren en de Klant per e-mail of via een ander elektronisch communicatiemiddel van een dergelijke wijziging op de hoogte te stellen. Elk verder gebruik van de Adam Services door de Klant na een dergelijke wijziging in de berekeningsmethode van de Servicevergoeding geldt als instemming van de Klant met een dergelijke wijziging. In geval van wijzigingen in de Servicevergoeding is het op de datum van ondertekening van de Overeenkomst tot Werkzaamheden geldende tarief en/of de berekeningsmethode van de Servicevergoeding van toepassing.

5. Betaling aan de Klant. Zodra de vordering van Adam tot betaling van de servicekosten of andere vorderingen van Adam op de Klant in mindering zijn gebracht, zal Adam de van Gebruikers ontvangen bedragen voor de geleverde Professionele Diensten overmaken op de rekening van de Klant die door de Klant tijdig aan Adam is meegedeeld. Adam wijst elke aansprakelijkheid af voor mislukte transacties in het geval dat de Klant tijdens de registratie of op enig moment tijdens de samenwerking onjuiste bankgegevens verstrekt. Betalingen aan de Klant vinden tweewekelijks plaats, meestal op woensdag, voor bedragen die in de afgelopen 2 weken van Gebruikers zijn ontvangen.

6. Verrekening. De Klant erkent en stemt ermee in dat Adam eenzijdig de vorderingen van Adam tot betaling van de servicevergoeding of de contractuele boete uit hoofde hiervan kan verrekenen met de vorderingen van de Klant op Adam tot betaling van de van de Gebruikers ontvangen bedragen.

7. Belastingen en boekhouding. De Klant erkent en stemt ermee in dat de Klant en elke Professional volledig aansprakelijk zijn voor hun boekhouding of belastingadministratie, de betaling van belastingen en heffingen op hun inkomsten en andere wettelijke verplichtingen.

Artikel X.

Duur van de overeenkomst

1. Duur van de Overeenkomst. De in deze Voorwaarden uiteengezette voorwaarden worden van kracht op de datum waarop de Klant zich registreert voor de Adam Services. Voordat u gebruik kunt maken van de Adam Services, dient u het registratieproces te voltooien en alle vereiste informatie te verstrekken. Door tijdens uw registratie te klikken op de knop “Door te registreren accepteert u de Voorwaarden en de Kennisgeving verwerking persoonsgegevens” of op een knop met een vergelijkbare tekst, verklaart en garandeert u dat:

- je bevoegd bent, onder toepasselijke wetgeving en registraties, om een overeenkomst aan te gaan over het gebruik van de Adam Diensten met als doel het leveren van Professionele Diensten;

- je deze Voorwaarden zorgvuldig hebt gelezen, inclusief alle verplichtingen die voortvloeien uit de Voorwaarden en de Overeenkomst, deze volledig begrijpt en ermee instemt hieraan gebonden te zijn;

- alle door u aan ons verstrekte informatie accuraat, waarheidsgetrouw, correct en volledig is.

2. Beëindiging. Elke Partij heeft het recht om de Overeenkomst te beëindigen (met behulp van elektronische of andere middelen) om welke reden dan ook of zonder reden. De opzegtermijn bedraagt één kalendermaand en gaat in op de eerste dag van de maand direct volgend op de maand waarin de opzegging aan de andere Partij is gedaan. Adam kan deze Overeenkomst ook zonder opzegtermijn met onmiddellijke ingang beëindigen indien de Klant niet langer voldoet aan de wettelijke voorwaarden of aan de normen en uitgangspunten van Adam voor de uitvoering van Professionele Diensten. Adam zal de Klant onmiddellijk in kennis stellen van een dergelijke beëindiging.

Artikel XI

Contractuele sancties

1. Schending van verplichtingen. Indien de Klant de verplichting tot het tijdig leveren van Professionele Diensten uit hoofde van een Overeenkomst tot het verrichten van Werkzaamheden niet nakomt, behoudt Adam zich het exclusieve recht voor om een eenmalige vergoeding van maximaal 500 Euro per overtreding in rekening te brengen.

2. Schending geheimhouding. Bij schending van de geheimhouding op grond van artikel VIII lid 3 is de Klant aan Adam een contractuele boete verschuldigd van 2000 Euro per overtreding.

3. In geval van schending door de Klant van het niet-concurrentiebeding overeenkomstig artikel VIII, lid 5, betaalt de Klant aan Adam een contractuele boete van 5000 Euro per schending.

4. De regeling inzake de contractuele boete laat onverlet het recht om schadevergoeding te vorderen voor een bedrag dat hoger is dan de contractuele boete. De partijen verklaren dat het bedrag van de contractuele boete toereikend is voor de potentiële schade die kan voortvloeien uit een schending van de verplichtingen uit hoofde van deze overeenkomst.

Artikel XII

Slotbepalingen

1. Wijzigingen in de Voorwaarden. Adam kan de Voorwaarden en andere documenten die integraal deel uitmaken van de Overeenkomst naar eigen oordeel wijzigen, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, wijzigingen in toepasselijke wetgeving, diensten en contracten met haar leveranciers. Wijzigingen worden aan de Klant gemeld per e-mail of door melding in de administratie van het Adam platform. Alle wijzigingen worden van kracht op de aangegeven datum, die ten minste 30 dagen bedraagt vanaf de datum van melding van de wijzigingen, en zijn van toepassing op elk daaropvolgend gebruik van de Adam Services. Indien de Klant niet akkoord gaat met de wijziging, kan de Klant de Overeenkomst beëindigen met ingang van de eerste dag van de kalendermaand volgend op de levering van de schriftelijke kennisgeving, welke kennisgeving moet worden geleverd aan adam@myadam.nl. voorafgaand aan de ingangsdatum van de wijziging. In geval van opzegging krachtens deze paragraaf zijn de huidige Algemene Voorwaarden van toepassing voor de duur van de opzegtermijn. Wanneer de Klant de Adam Services na het verstrijken van de ingangsdatum blijft gebruiken, betekent dit dat de Klant de wijzigingen aanvaardt en ermee instemt.

2. Toepasselijk recht. Op deze Overeenkomst is het recht van Tsjechië van toepassing.

3. Overdracht. Het is de Klant niet toegestaan deze Overeenkomst of zijn rechten of verplichtingen uit hoofde hiervan geheel of gedeeltelijk over te dragen of te cederen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de andere Partij. Adam mag deze Overeenkomst of een aantal van of al zijn rechten en verplichtingen op grond daarvan van tijd tot tijd en zonder toestemming geheel of gedeeltelijk toewijzen of overdragen.

4. Gehele Overeenkomst. Deze Overeenkomst, met inbegrip van de inleiding en alle aanvullende voorwaarden, vormt de volledige overeenkomst tussen de Partijen met betrekking tot het onderwerp daarvan en vervangt en vernietigt alle eerdere en gelijktijdige contracten of regelingen met betrekking tot het onderwerp daarvan. Zoals hierin gebruikt betekent “inclusief” en “omvatten” “inclusief maar niet beperkt tot”.

5. Scheidbaarheid. Indien een van de bepalingen hiervan geheel of gedeeltelijk onwettig, ongeldig of niet-afdwingbaar wordt bevonden in een jurisdictie, zal een dergelijke bepaling of een deel daarvan in de betreffende mate niet worden beschouwd als onderdeel hiervan, de wettigheid, geldigheid en afdwingbaarheid van het resterende deel hiervan blijft echter onaangetast. In dat geval vervangen de partijen de onwettige, ongeldige of niet-afdwingbare bepaling (of deel daarvan) door een bepaling (of deel daarvan) die wettig, geldig en afdwingbaar is en waarvan het effect zo veel mogelijk overeenkomt met de onwettige, ongeldige of niet-afdwingbare bepaling (of deel daarvan) gezien de inhoud en het doel hiervan.

6. Datum van geldigheid van de Algemene Voorwaarden: 1 augustus 2024

bottom of page